Spodaj je intervjujčič z mojo neznatnostjo za spletni fanzine KREP.
http://www.docstoc.com/docs/128997931/Fanzine-Krep-Year-4-No-5-September-2012#
Zakaj Jama? Zakaj Punk'O'Jama?
V jamah se
najde marsikaj zanimivega. Včasih smeti, lahko pa tudi kakšen dragulj.
Jama se mi
zdi dobra prispodoba glasbenega bloga, ker jo nasuvaš z objavami.
Punk'O'Jama
pa je preprosta besedna izpeljanka – igra iz imena kompilacije založbe Epitaph:
Punk'O'Rama. Mislim da je za ime bloga, oz. česar koli dobro da je pomnljivo,
zabavno.. Prejšnji naslov bloga: Slo-Punk-Rock je bil vse, razen kul.
Ker je bil
čas Punk'o'rame, čas preroda punkrocka, in mojih mladostniških dni, je ta
kompilacija pustila precejšen pečat na meni. Na njih sem odkril precej novih
bandov, pa čeprav je bil to pljunek v morje obstoječih in bolj legendarnih.
Ampak sredi devedesetih so kompilacije, pred masovno razširitvijo interneta, pomenile
pravo malo enciklopedijo novih bandov. Epitaph in popularna punk scena 90ih
vemo kam je (s)krenila kasneje.. ampak to je že druga zgodba. Še vedno so dnevi
ko mi iz zvočnikov odbrnijo SNFU, Voodoo Glow Skulls, Pulley itd..
Kaj
ti pomeni Punk'O'Jama?
Pomeni mi
mali konjiček za katerega žal preprosto ni več časa, da bi dosegal raven
pogostosti objav, novic, koncertnih datumov.. kot sem na začetku. Je moj
skromni pečat na internetu.
Kdaj in
zakaj si začel s projektom?
Začel sem
aprila 2008. Imel sem nekoliko preveč časa in nekaj slovenske muzike, ki me je
spremljala v najstniških letih. Že dosti prej sem ogromno glasbe odkrival prav
preko glasbenih blogov. In preprosto sem si rekel, zakaj pa ne bi zripal,
uredil in objavil še sam? In sem.
Kakšna je povezava med Punk'O'Jamo in
Slovenian alternative musiq?
Povezave v
smislu kontakta ni. Očitno vsebinska je. Sem se pa v preteklosti trudil, da
nisem ponavljal objav, ki so se našle na drugih blogih. Mogoče le če se mi je
zdelo, da si album zasluži kvalitetnejši rip, ali če mi je bil preprosto toliko
všeč, da sem želel da je na mojem blogu.
Kaj
si misliš o forumu Slopunk?
Vsak plac
kjer se da dobiti glasbo je dobrodošel. Priznam, da ga ne spremljam že nekaj
časa in sem ga tudi parkrat zgolj počekiral.. in potegnil česar nisem mel. Mnenja posebnega pa nimam. Sem pristaš urejenosti, preglednosti. Z lepo
urejenim uploadom tudi pokažeš spoštovanje do avtorja. Če pustiva ob strani
filozofijo piratstva, se mi zdi primerno da avtorja predstaviš kolikor si pač
spreten z besedami in na nekem nivoju, tako kvalitete ripa, slik, linkov in
informacij.. No, mogoče sem na Slopunk
forumu pogrešal to.
Kakšna je tvoja zgodba s CZD?
Neke posebne
zgodbe ni. Dušan Hedl me je enkrat kontaktiral, če lahko objavim glasbo CZD in
kasneje tudi ostale izdaje FrontRock in Subkulturnega Azila. Seveda mi je bilo
v čast in veselje. Poslal mi je tudi veliko fizičnih kopij, zastonj. Očitno je
tudi on prišel do spoznanja, da preprečevanje deljenja glasbe nima smisla in da
je bolje biti slišan, kot imeti polno skladišče CDjev in prazne dvorane. Tisti,
ki se ljudem priljubijo skozi zastonj prenešeno glasbo, bodo gotovo imeli manj
slednjega.
Kaj
lahko poveš o Lokalnih Pizdah?
Če sem
odkrit prav veliko ne. Kolikor toliko površno poznam njihovo biografijo in da
nekateri člani špilajo tudi v Stancih. Po naklučju sem kupil njihov CDr
'Slovenija' , ki sem ga našel ob random pregledevanju Bolhe. Slovenija mi je
soliden garažni punk album, sploh če upoštevamo takratnjo sceno in dejstvo da
garažni rock v Sloveniji ni (bil) prav veliko prisoten. Kar pa sem slišal z
njihovega novega albuma, pa me ni prepričalo. Albuma nimam doma in sem poslušal
samo preko youtuba, tako puščam možnost da tu kaj zamujam.
Po
kakšnem principu izbiraš bende, ki jih izdajaš?
Povsem
naključno. Kar mi v tistem momentu ko imam čas zapaše objavit. Razen ko gre za
nove albume poizkušam biti aktualen, kolikor mi le uspe.
Ti je
že kdo težil zaradi avtorskih pravic?
Ne spomnim se
da bi mi. Me je pa nekaj bandov prosilo, če stvari ne objavim, ker v večini
vprašam, če bi jih objava motila.
Mislim da je
Mediafire (hosting stran) izbrisala nekaj linkov.
Kot
vidim iz arhiva si orientiran na slovenske bende. Zakaj si začel tudi s tujimi?
V veliki
večini itak poslušam tujo glasbo, ker jo je neprimerljivo več in tako je tudi
kvaliteta in lušt najden v tujih izdajah pogostejši. Tuje objave so že skoraj
od samega začetka prisotne.
Po eni
strani malce razbijem orientiranost na zgolj slvoenske bande, privabim na stran
še ljudi onstran naših meja in predvsem predstavim album ali band, ki mi je na
kakršen koli način poseben, beri kul. Ne objavljam stvari, ki se dobijo na vsakem
drugem blogu pač pa nekaj kar bi bilo škoda da bi ljudje, ki jih po naklučju ali redno zanese
na blog, spregledali.
No tujih
stvari je malo morje, ampak se mogoče prav zato v to ne spuščam in ohranjam
blog namenjem slovenski alternativi.
Muzike
je dovolj, zakaj je ne izdaš več?
Ker
preprosto ni časa. Treba je vedeti, da vsaka objava terja tudi 2-3 ure.
Ripanje, skoraj vedno ročno popravljanje imen datotek, id tagov, slikanje,
skeniranje, kropanje, pisanje opisa, dejanski upload.. Pa še v 'pravem momentu'
moraš bit. Bolj površnega objavljanja pa se pač ne grem. Tako sem se odločil.
Precej
stvari, ki čakajo na objavo imam še v arhivu. Predvsem na vinilu. Tudi to
pride. Pred kratkim sem kupil predojačevalec z odličnim zvokom in USB izhodom,
tako da se mogoče kmalu premakne tudi kaj v tej smeri. Seveda pa ripanje vinilov
terja še toliko več časa kot CDjev.
Kaj si
misliš o Nowaytwowayout?
Pojma nimam
kaj je to.
Večinoma ripaš že izdane stvari. Si pomislil,
da bi začel z internetno založbo?
Ne.
Založništvo prepuščam ljudem, ki imajo za to pogoje in izkušnje/znanje,
kontakte.. Na sceni o kateri teče debata, pa se mi zdi da bandi prav dobro
krmarijo z lastnim diy pristopom.
Deliš
vso to muziko tudi na Soulseeku? Kaj pa BitTorrent?
Ne.
Soulseeka nisem uporabljal skoraj nič. Neko malenkost v preteklosti.
Nekaj malega
sem na začetku dal tudi na Piratebay. Najboljše kar gre skozi moje roke pa
konča na 'Punktorrents' trekerju. Večinoma pa objavaljam samo na blogu.
Veš
mogoče kaj se je zgodilo z EMule?
Prevelik
kaos, preveč škodljivih datotek, zmede, apatičnosti deljenja svoje diskovne
vsebine in posledično propadanje mreže uporabnikov. Storila je smrt. Nič
hudega, prišle so in bodo nove tehnologije deljenja podatkov.
Kaj ti
pomeni 21.185+ downloadov?
Če sva že
pri številki, je gotovo precej večja. Na začetku je bilo veliko linkov na druge
strani, kjer se statistika ne šteje. Veliko linkov je tudi popravljenih itd..
Tako da je številka verjetno bliže 25.000.
Drugače pa
ne objavljam za doseganje blaznih številk. Vesel sem da se je toliko ljudi
ustavilo in potegnilo muziko. Če so jo poslušali, super, če so kaj od tega
kupili in odšli na kakšen koncert, pa je namen dosežen. Predvsem pa upam, da so
uživali v glasbi.
Danes vemo,
da se redke stvari kupi na lepe oči in tudi sam preden kupim prej poslušam
skoraj vse. Razen seveda bandov in založb, ki so mi ljube in jih želim
podpreti, četudi mi mogoče določena izdaja ni najboljša..
Mogoče še
omenim da je lepše slišati, da je bilo skupaj že 54.312 obiskov, kar je uradna
Blogerjeva statistika. Ker je bil števec na dnu strani dodan kasneje, ni točen.
Ti
šteje tudi downloade po albumih?
Tisto kar je
na Mediafire, šteje.
Kateri album je najbolj downloadan?
Od
slovenskih albumov je daleč pred ostalimi: Elvis Jackson – Against the gravity.
Ker je bilo odstranjeno (nevem po čigavi zahtevi, ali zgolj avtomatsko..) z
Mediafire, se točne številke ne spomnim. Po spominu pa je bila okoli 2.500
downloadov. (ps: delujoč link je nazaj).
Potem si
sledijo Kuzle (stari posnetki) – 478, VA - Naša cetica koraka – 469, Paraziti
p.13 - Životinjsko carstvo – 403, Niet – s/t – 329, Man In The Shadow – s/t –
312 prenosov...
Od tujih pa
je bil največkrat prenešen Naked Raygun – Understand? (ne spomnim se številke,
ker je bil pred kratkim umaknjen z Mediafire), Defeater – Travels – 809, Defeater
- Lost Ground – 718, Section 8 - Make Ends Meet – 459..
Tu je treba
omeniti, da so fajli tudi na Rapidshare, nekateri pa so odstranjeni in tega
sploh nevem.. Tako da so številke bolj ali manj točne, lahko pa mi je kakšen
album ušel iz statistike.
Seveda
število prenosov naraste, če link zaokroži po spletu ali na druge bloge.
Kakšni so odzivi uporabnikov in ostale
javnosti na tvojo stran?
Odziva ni.
Sem pa tja kakšna zahteva po določenem albumu in to je to.
Bilo je tudi
nekaj posameznih pohval za določen upload, potem pa se konča.
Sicer pa mi
ni do masovne hvala in komentarjev. Dovolj mi je da vem, da se stvari prenašajo
pa četudi sta to samo dva človeka.
Dobiš kakšno donacijo kdaj?
Ne. Štejem
pa v to kar nekaj albumov, ki so mi jih bandi poslali zastonj. To mi pomeni
veliko. Donacije so daleč v zadnjem planu. V bistvu sploh niso v planu, niti
niso bile od začetka, niti niso zdaj.
Res je da
obstaja možnost doniranja, če bi kdo želel pustiti kak evro za pijačo ali kak
nov CD. Neglede, da donacij ni, me to sploh ne gane. Vem da je danes hudičevo
zajebano zaslužiti vsak evro.
Redno spremljaš sceno? Posodabljaš Myspace
linke?
Žal tudi za
to ni več časa. MySpace je itak praktično mrtev. Še največ novic dobim na facebooku,
ki se mi zdi za informiranje o aktivnostih bandov in založb pravzaprav
super.
Zaslužiš kaj z reklamami?
Ne, ker reklam nimam. Četudi bi bila možnost, se tega ne bi
poslužil. Vsa ta glasba ni moja stvaritev in se mi ne zdi fer, da bi služil z
reklamami. Ok, mogoče so donacije pravzaprav isto, a tam se ti obiskovalec
načeloma zahvali za trud. Posiljevanje ljudi z nekimi benerji pa mi ni v
interesu. No seveda je stran za to tudi premalo frekventna, pa četudi bi bila,
bi preživel brez reklam. Povsod jih je že toliko, da gre človeku na bruhanje,
tako da bom mojemu blogu epp prihranil tudi v nadaljnje.
Kako prideš do
materiala? Ti bendi sami pošljejo CD-je?
Nekaj sem dobil tudi zastonj (hvala: Dušan, Real Life
Version, Kuzle, NčOdNč in vsem ostalim katere sem pozabil). Drugače pa pač
stvari kupujem, kjer koli zasledim. Odvisno od finančnega stanja in zahtevane
cene.